Wednesday 4 March 2009

Når man ikke lenger ser






Hva skjer når man diskuterer sak så lenge at de saken gjelder faller helt bort?
Jeg ser muslimske kvinner fortvilt prøver å si ifra at dette er min kropp, min selvbestemmelse, hvorfor gjelder denne selvbestemmelsen kun for vestlige kvinner og ikke oss?
Minner dette dere om noe?
De prostituerte ble og blir møtt på samme måte.
Vi vet best. Hva du tenker gjelder ikke fordi vi vet at du ikke er istand til å bestemme over kroppen din. Vi sier du er svak, derfor bestemmer vi over deg.
Muslimske kvinner opplever mere rasisme, de er blitt mere redde som følge av negativ fokus fra Frp og andre. Når får vi en ny "Benjamin"?
Hvor lenge er det til overskriften møter oss "muslimsk kvinne drept pga hijab"?
Om dette er realistisk eller ikke er ikke mitt poeng, men at jeg som etnisk kvit kvinne er redd på mislimske kvinners vegne, sier litt om hvordan de selv må oppleve saken.

Jeg er bekymret for fremtiden i dette landet.




No comments:

Post a Comment